Wild Beauty Art
2024

23. jul
Trg durmitorskih ratnika,
18 h

OPERA ZA DJECU: Pčelica Dana

utorak, 23. jul
Trg durmitorskih ratnika, 18 h
OPERA ZA DJECU
PČELICA DANA

Udruženje umjetnika Visoko C
Marija Cvijić, sopran
Branislav Cvijić, tenor
Ivan Nikolić, bariton
Marina Mikić, klavir

PROGRAM

Petar Jovanović
Pčelica Dana, opera za djecu

Adaptacija teksta, postavka nove koncepcije i režija: Branislav Cvijić

Opera za djecu Pčelica Dana, kompozitora Petra Jovanovića, prvobitno je izvedena 1987. godine u Zaječaru. Udruženje umjetnika Visoko C uvrstilo je ovo djelo u svoj repertoar najviše zbog vesele i nježne teme – riječ je o poruci da samo uz pmoć marljivosti može se pobjediti neraspoloženje i neuspjeh. Priča prati Danu koja, uz svog druga – vjernog leptirića Šarka, vrijedno radi po cio dan. Tu je i bubamara Mara, njihova stara poznanica koja uivjek izaziva radost kod djece. Zaplet nastaje kada se pojavi bumbar Beda i otme med. U pomoć dolazi Šarko, koji zajedno s Marom pobjeđuje Bedu. Shvatajući da je pogrešio, bumbar priznaje grešku i, na kraju, svi pjevaju o sreći, lijepom danu, prirodi i pčelici Dani koja ih okuplja.

Umjetnici

Opera za djecu Pčelica Dana, kompozitora Petra Jovanovića, prvobitno je izvedena 1987. godine u Zaječaru. Udruženje umjetnika Visoko C uvrstilo je ovo djelo u svoj repertoar najviše zbog vesele i nježne teme – riječ je o poruci da samo uz pmoć marljivosti može se pobjediti neraspoloženje i neuspjeh. Priča prati Danu koja, uz svog druga – vjernog leptirića Šarka, vrijedno radi po cio dan. Tu je i bubamara Mara, njihova stara poznanica koja uivjek izaziva radost kod djece. Zaplet nastaje kada se pojavi bumbar Beda i otme med. U pomoć dolazi Šarko, koji zajedno s Marom pobjeđuje Bedu. Shvatajući da je pogrešio, bumbar priznaje grešku i, na kraju, svi pjevaju o sreći, lijepom danu, prirodi i pčelici Dani koja ih okuplja.

Marija Cvijić, koloraturni sopran, ljubav prema pjevanju i muzici stekla je još od malena, dok je bila član hora Bajićevi slavuji. Po zavšetku Srednje muzičke škole Isidor Bajić, diplomirala je solo pjevanje na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi prof. Vere Kovač Vitkai. Učestvovala je na mnogim takmičenjima za solo pjevače i osvojila nekoliko nagrada. Dva puta bila je dobitnica stipendije Fonda za talentovane mlade pjevače Melanija Bugarinović i ćerka Mirjana Kalinović Kalin. Stalni član Opere Srpskog narodnog pozorišta postala je 2013. godine, a njen solista od 2019. Učestvovala je u operama Lorcinga, Gotovca, Čimaroze, Despića, kao i u Mocartovoj Čarobnoj fruli, s jednom od najzahtjevnijih koloraturnih uloga Kraljice noći. Nastupala je na tematskim koncertima s Branislavom Cvijićem, u Somboru, Zrenjaninu, Rumi, Novom Sadu. U dječjim operama koje izvodi Udruženje umjetnika Visoko C, i koje je osnovala zajedno sa suprugom, igrala je u više od 400 predstava širom Vojvodine, pjevajući glavne uloge u operama Snežana, Crvenkapa, Medvedova ženidba, Ježeva kućica, Bastijen i Bastijena, Pepeljuga, Priče sa salaša.

Branislav Cvijić, tenor, završio je Fakultet muzičke umetnosti u Beogradu, odsjek solo pevanje, u klasi prof. Zvonimira Krnetića, a usavršavao se kod Dragoslava Ilića, soliste-tenora Narodnog pozorišta u Beogradu. Dobitnik je prvih nagrada na republičkim i saveznim takmičenjima i laureat takmičenja u Moskvi 2008. godine. Ostvario je više od dvadeset solističkih koncerata, preko dvije stotine solo nastupa, oko pedeset nastupa s kamernim sastavima. Član je Opere Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu od 2003, a njihov solista i stalni član od 2006. godine. Ostvario je preko dvadeset operskih uloga u djelima: Slepi miš, R. Štrausa, Seoski lola, D. Jenka, Ljubavni napitak, G. Donicetija, Katarina Izmailova D. Šostakoviča, Pokondirena tikva, M. Logara, Lepa Galatea, F. Supea, Seviljski berberin, Đ. Rosinija, Nabuko, Đ. Verdija, Čarobna frula, V. A. Mocarta, Pop Ćira i pop Spira, D. Despića, Evgenije Onjegin, P. I. Čajkovskog. član je Kamernog muzičkog društva (KMD) iz Novog Sada, od 2005. godine, a Udruženje umjetnika Visoko C, čiji je cilj promovisanje domaće i strane muzičke kulture, prvenstveno operske, i edukovanje najmlađih osniva 2015. godine.

Ivan Nikolić, bariton, pohađao je Muzičku školu Josip Hatze u Splitu, odsjek harmonika, i Muzičku školu Vojislav Vučković u Nišu, odsjek solo pjevanje, u klasi prof. Gordane Milošević. Diplomirao je na Fakultetu muzičke umetnosti u Prištini, u klasi prof. Olge Koroljkove, 2002. godine, nakon čega je završio operski studio Biserke Cvejić, pri nacionalnom teatru u Beogradu, u klasi prof. Gordane Jeftović. Prijemni ispit za operski studio u Bielu, u Švajcarskoj, gdje je radio s prof. Hansom Peterom Blohvicom, položio je 2005. godine. Održao je veliki broj koncerata i učestvovao na takmičenjima u zemlji i inostranstvu. Angažovan je kao solista u nekoliko horova u Srbiji. U Kamernoj operi Madlenijanum ostvario je uloge u djelima Orfa i Rosinija, a od 2007. godine u Operi Srpskog narodnog pozorišta brojne uloge u operama Boemi, Toska, Madam Baterflaj, Đ. Pučinija; Travijata, Rigoleto, Trubadur, Đ. Verdija; Telefon, Đ. K. Menotija, Pokondirena tikva, M. Logara, Viva la mama, G. Donicetija. Pedagoškim radom počeo je da se bavi 2002. godine, najprije u Muzičkoj školi Kornelije Stanković u Trsteniku, a od 2010. godine u Muzičkoj školi Teodor – Toša Andrejević u Rumi, u Srbiji.

Marina Mikić, pijanistkinja, završila je muzičku školu u Herceg Hovom, u klasi prof. Zorana Redžića. Klavir je diplomirala na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi prof. Kemala Gekića. Tokom školovanja osvojila je više republičkih i saveznih nagrada. Usavršavala se na brojnim majstorskim kursevima kod renomiranih pedagoga, kao što su Igor Lasko, Vladimir Krpan, Konstantin Bogino, Aleksej Nasedkin, Jelena Rihter, Jokuthon Mihailović, Dorian Leljak, Arbo Valdma i dr. Snimala je za RTV Srbije i Crne Gore. Nakon svog prvog solističkog resitala, koji je održala s jedanaest godina, s vremenom je osvajala pijanistički repertoar koji danas obuhvata široki stilski raspon solističkih, kamernih i orkestarskih djela. Nastupala je u Sloveniji, Austriji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Italiji, Slovačkoj i Srbiji. Zaposlena je u zvanju samostalnog stručnog saradnika-korepetitora na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Pored koncertne, saradničke i pedagoške aktivnosti, angažovana je na različitim organizacionim poslovima: asistent umjetničkog direktora Međunarodnog festivala KotorArt, član Umjetničkog odbora Somborskih muzičkih svečanosti i član Odbora A Festa, Akademije umetnosti u Novom Sadu.

Praktične informacije

Vrijeme

utorak, 23. jul, 18 h

Lokacija


Trg durmitorskih ratnika

Tivat Music Festival

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.